İş hayatında kalıcı olması beklenen 4 çalışan teşvik trendi
Bir çalışanın şirketine yaptığı katkılar için açık bir onay niteliğindeki çalışan takdiri, çalışan motivasyonu ve bağlılığını artıran en önemli faktörlerden biri iken, takdir ve ödüllendirme sistemleri aynı zamanda şirketin rekabet gücünü korumasında önemli bir rol oynuyor. Söz konusu programlar yeni yeteneklerin şirkete çekilmesine katkı sağlamanın yanında şirket stratejilerinin de ayrılmaz bir parçası olarak görülüyor.
Teşvik Araştırma Vakfı’nın (IRF) hazırladığı IRF 2021 Trendler Raporu’na göre salgın ve bunun sonucunda ortaya çıkan karantina süreci ile birlikte uzaktan çalışmaya hızla geçiş ve seyahat yasakları 2020 yılında bireysel ödüllendirmelerde ciddi bir artışa neden oldu. Küresel iş gücünün sürekli değişen manzarası karşısında işgücü rekabeti her zamankinden daha fazla artarken, geleceğin iş modeli olarak gösterilen hibrit çalışmada teşvik, takdir ve ödüllendirme sistemlerinin daha da öne çıkması bekleniyor. Peki geleceğin teşvik eğilimleri neler? İşte raporda öne çıkan 4 önemli nokta;
Hediye kartları ve ürünler
Hediye kartları özellikle pandemi sırasında çalışanları motive etmek, yaratıcılığını ve verimliliğini artırmak için şirketlere yüksek düzeyde hız ve esneklik sağladı. Salgın sürecinde hediye kartların kullanımı önemli ölçüde artarken, rapora göre 2021 yılında hediye kart kullanımının yüzde 33 artması bekleniyor. IRF’nin Kasım 2020’de yayınladığı Ödül Tercihleri araştırması da çalışanların hem ilk beş tercihi hem de ilk beş motivasyon kaynağı arasında ürün ve hediye kartın yer aldığını gösteriyor.
Kişiselleştirilmiş ödüller
Ödüllendirmeye ve takdir edilmeye yönelik basit ve "herkese uyan" yaklaşımlar, genellikle çalışanları motive etme ve çalışanların katılımını sağlama noktasında tam olarak hedefine ulaşmıyor. IRF'nin Ödül Tercihleri araştırması, çalışanların yaptıkları katkılardan dolayı takdir edilmekten ne kadar hoşlandıkları konusunda büyük farklılıklar olduğunu gözler önüne seriyor. Tam da bu noktada şirketler programlarına kişiselleştirmeyi dahil etmek için yenilikçi yollar geliştiriyor. Kişiselleştirme, çalışanlara ilgi alanlarına yönelik seçenekler sunduğunda daha büyük bir etki yaratıyor.
Dijital Ödüller
Salgın uzaktan çalışmaya geçişi hızlandırdı. Bu trendin önümüzdeki senelerde pek çok sektörde yaygınlaşması öngörülürken, ödüllendirmede de coğrafi konumdan bağımsız, daha hızlı daha koordineli sunulabilen ve daha kolay takip edilebilen dijital ödül seçeneklerine ilgiyi artırması bekleniyor. Bu doğrultuda hediye kartları dijitalde de kullanılabilecek şekilde güncellenirken, dijital ürün katalogları ise çalışanların tercihlerini yansıtacak şekilde özelleştiriliyor ve düzenleniyor. Dijital ödüller ayrıca, şirketler için genel yönetim sürecini de azaltıyor.
Seyahat ve Deneyimler
Pandemi sürecinde kapanmalarla birlikte her ne kadar sekteye uğrasa da şirketler, teşvik amaçlı seyahat ödülü programlarını hâlâ ajandalarından çıkarmış değil. 2020 ve 2021 yıllarındaki bir dizi gecikmelere rağmen kurumlar büyük grup etkinliklerini sürdürmeye kararlı. IRF’nin raporuna göre örneğin, bir şirket çalışanına nakdi ödül ve seyahat seçeneği sunduğunda çalışanların çoğu gelecekteki bir seyahat için beklemeyi seçiyor. IRF'nin başka bir araştırmasında teşvik amaçlı seyahat ödüllerini erteleyen şirketlerin %79'u bu noktada bütçelerinde herhangi bir değişikliğe gitmediğini bildirdi. Bunun dışında hobilerine yönelik kişiselleştirilmiş deneyimsel ödüllerin de yine önümüzdeki yıllarda revaçta olması bekleniyor.
Momento Dünyası’nda bizler de geleceğin trendlerini yakından takip ediyor ve çalışan/müşteri ödüllendirmeden kıdem ödüllerine, bayi sadakat programlarından sosyal yardımlara esnek yan haklardan doğum günü hediyelerine, satış motivasyon hediyelerinden yılbaşı hediyelerine kadar çok sayıda şirket kültürüne uygun anahtar teslim Momento çözümünü şirketlere sunuyoruz. Web tabanlı platformlar ve akıllı kartlar üzerinden seçimleri ise çalışanlara bırakıyoruz.
Momento Dünyası ile henüz tanışmadıysanız, bir tık uzağınızdayız 😊